Jaargang 16 | 2024-2025

Nummer 1. Samen wijs

Sommige mensen zijn eigenwijs. Sommige mensen zijn heel wijs, heel slim. En er zijn mensen die samen wijs zijn.. Ben je samen wijzer dan alleen? Hoe kan dat? Dat gaan we op eigen wijze onderzoeken in deze Kleur op school. Want dat we wijs zijn, dat zullen we weten!

Nummer 2. Geef me de ruimte

Ruimte, hebben we dat niet allemaal nodig?. Bij dit thema gaan we de ruimte ontdekken in de breedste zin van het woord. Van kleine ruimtes en je persoonlijke ruimte, tot hele grote ruimtes en misschien wel tot het heelal, de oneindige ruimte.

Nummer 3. Prikkelbaar

We hebben allemaal de hele dag te maken met prikkels. Cognitief, sociaal, emotioneel, positief, negatief, informatief. Maar hoe prikkelbaar worden we ervan? Hoeveel prikkels kunnen we eigenlijk aan? Kunnen we ook prikkelloos zijn en is dat goed voor ons? Dat gaan we ervaren en onderzoeken. We gaan de prikkels opzoeken en ontdekken wat dat met ons doet.

Nummer 4. Inspiratie

Als je iets wil creƫren, iets wil scheppen, dan heb je inspiratie nodig. Wat is inspiratie en waar haal je inspiratie vandaan? Hoeveel inspiratie zit er in je klas? En in je school? En in jou? Waar dan? De lessen in dit nummer zitten vol inspiratie om samen het leven te vieren. En omdat dit het laatste nummer is van het schooljaar, zit er vast ook inspiratie in voor de vakantie en voor de toekomst!