Jaargang 11 | 2019 - 2020

Nummer 1. Op avontuur

We gaan op avontuur. Met de trein, een vliegend tapijt, op ons skatebord of met een ruimteschip, het maakt niet uit waar we mee gaan reizen. Maar avonturen zullen we beleven! Met de kinderen gaan we op zoek naar avonturen en ontdekken we de betekenis van op avontuur gaan.

Nummer 2. Thuis

Waar ben je thuis? Wat is de betekenis van thuis? In dit nummer diepen we de antwoorden op deze vragen verder uit. Hoe is het als je geen thuis hebt of je thuis kwijt bent? Of is er altijd een thuis? Als je thuis bent, hoe is het daar dan? Met wie leef je samen en hoe gaat dat?

Nummer 3. Hemel en aarde

Boven ons is de hemel, de lucht waar vogels vliegen en sterren schitteren in de nacht. Onder ons de aarde, waar we stevig op kunnen staan. Maar wat zit er in de aarde? Het is daar donker en toch leven er dieren. Er groeien planten en bomen uit de aarde. We gaan in dit nummer veel ontdekken en beleven over hemel en aarde, over de natuur en wat er te zien is. En wat we niet kunnen zien. Want er is vast meer tussen hemel en aarde dan we weten.

Nummer 4. Kiezen of delen?

Kiezen … wil je dit of wil je dat? Het hele leven zit vol met keuzes. Soms is de keus niet zo moeilijk. Maar heel vaak weet je niet zo goed wat je zult kiezen. Bij dit thema is niet alleen aandacht voor welke keuzes je maakt, maar juist ook voor de manier waarop je een keuze maakt en de gevolgen van het maken van een keuze.