Voor een levendig schoolklimaat!

Kleur op school biedt ‘op maat’ workshops voor basisscholen om levensbeschouwelijke ontwikkeling van kinderen te stimuleren. Levensbeschouwing is in het kort samen deze vraag beantwoorden: "Hoe sta je in het leven?"

Met Kleur op school doen we dat vanuit betekenisgeving aan het leven om je heen, dichtbij en verder weg. Met verhalen en tradities, religieus en humanistisch, uit het leven gegrepen.

De verdieping naar levensbeschouwelijke betekenis heeft ook een effect op gedrag van kinderen. Je deelt betekenissen met elkaar. Ook over onderwerpen binnen de sociaal-emotionele ontwikkeling: gevoelens, omgaan met ruzie, pesten, elkaar helpen … door elkaars betekenis te respecteren krijg je ook weer meer begrip over gedrag van jezelf en de ander.

Het tarief van een workshop ‘op maat’ over levensbeschouwing, betekenisgeving en sociaal-emotionele ontwikkeling wordt ook ‘op maat’ samengesteld afhankelijk van de wensen, duur van de workshop en het aantal deelnemers.

De workshop van Kleur op school wordt gratis aangeboden aan scholen die een abonnement afsluiten.

Voor meer informatie neem contact op met de uitgever van Kleur op school, Jeroen Hoogerwerf, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., 06-22613701.